Teorik Bölümler

Armoni

Teorik Bölümler

Armoni

Dünyada hiçbir şey tek değildir. Tek sesli müzikte yoktur. Herbir sesin içinde kendi armonikleri vardır diye Armoni'ye başlanır. Solfej Eğitimi'nin devamında Akor saptamalarından sonra armoni evrensel ses bilimi çerçevesinde geniş anlamda işlenir.
Ayrıca; bugüne kadar dünya insanlığının kültür ve medeniyet merkezi olan Anadolumuzun değerlerinin evrensel boyutları üzerinde yapılan çalışmalar gerektiği ölçülerde ele alınmamış bilhassa müzik değerlerimiz otantik bir malzeme olarak bırakılmıştır.   Yunuslar, Pir Sultanlar, Mevlanalar gibi kültür ve mana insanlarının sözleri müziklerimizde yer almış fakat kendi altyapılarına uygun olarak değerlendirilmemiştir.   Fransız, Alman ve Amerikan armoni anlayışına göre değerlendirilen melodilerimiz Türkün vicdan ve hassasiyetini anlatan Evrensel bir müzik dili olmaktan uzaktır. Ayrıca notasyon yazılımında da diğer dünya müzisyenleri tarafından okunamaz, çalınamaz, söylenemez bir müzik anlayışı olarak değerlendirilir. Bunun en büyük sebeplerinden biri; Türk müziği enstrümanlarının ses sahalarına uygun anahtarlar yerleştirilmemesidir.   Armoni çalışmalarımızda kendi armoni kavramlarımızla birlikte dünya toplumlarının armoni kavramları büyük titizlikle anlatılır, işlenir eğitimlere bu şekilde devam edilir.
gitar-ders

Armoni

Dünyada hiçbir şey tek değildir. Tek sesli müzikte yoktur. Herbir sesin içinde kendi armonikleri vardır diye Armoni'ye başlanır. Solfej Eğitimi'nin devamında Akor saptamalarından sonra armoni evrensel ses bilimi çerçevesinde geniş anlamda işlenir.

Ayrıca; bugüne kadar dünya insanlığının kültür ve medeniyet merkezi olan Anadolumuzun değerlerinin evrensel boyutları üzerinde yapılan çalışmalar gerektiği ölçülerde ele alınmamış bilhassa müzik değerlerimiz otantik bir malzeme olarak bırakılmıştır.

Yunuslar, Pir Sultanlar, Mevlanalar gibi kültür ve mana insanlarının sözleri müziklerimizde yer almış fakat kendi altyapılarına uygun olarak değerlendirilmemiştir.

Fransız, Alman ve Amerikan armoni anlayışına göre değerlendirilen melodilerimiz Türkün vicdan ve hassasiyetini anlatan Evrensel bir müzik dili olmaktan uzaktır. Ayrıca notasyon yazılımında da diğer dünya müzisyenleri tarafından okunamaz, çalınamaz, söylenemez bir müzik anlayışı olarak değerlendirilir. Bunun en büyük sebeplerinden biri; Türk müziği enstrümanlarının ses sahalarına uygun anahtarlar yerleştirilmemesidir.

Armoni çalışmalarımızda kendi armoni kavramlarımızla birlikte dünya toplumlarının armoni kavramları büyük titizlikle anlatılır, işlenir eğitimlere bu şekilde devam edilir.

Scroll to Top